wtorek, 9 grudnia 2014

Shuttle SH76H3 - Dysk SSD mSATA 16GB & Snapshot [Fail]

W tym artykule opiszę niepowodzenie instalacji dysku SSD 16GB marki SanDisk w slocie mSATA. Otóż płyta główna w tym komputerze posiada wolny slot mSATA inaczej zwany mini PCIe. Pomyślałem że dobrym sposobem było by umieścić tam jakiś dysk SSD i przenieść całe ESXI z pendrive. Niech nie wystaje z tyłu obudowy bo przypadkowo można wyjąć go co może doprowadzić do uszkodzenia systemu.

Dysk SSD 16GB w slocie mSATA

Ok dysk został zamontowany w odpowiednim slocie. Pierwszy start i już problemy. BIOS nie wykrywa dysku, Clonezilla też, nawet ESXI po uruchomieniu systemu. Dodatkowo zaczęły latać róźowe ekrany błędów...

PSOD 1

 Nie zagłębiałem się w znaczenie tego błędu ale odpuściłem wykorzystanie dysku SSD na mSATA. Odinstalowałem dysk i restart serwera. Kolejny PSOD mnie przywitał :(

PSOD 2

Tym razem skonsultowałem to z kolegą Patrykiem (www.virtualolivia.com) który podpowiedział mi że powodem tych błędów mogą być wykonane wcześniej "snapshoty" maszyn. Według jego zaleceń skasowałem wszystkie "migawki". Problem został rozwiązany. Jednak dalej niedawał mi spokoju ten wystający pendrive z tyłu obudowy. Długo nie zastanawiałem się poszukałem tzw. "śledzia" z portem USB który wykręciłem i zamontowałem wewnątrz obudowy. Poniższe zdjęcie pokazuje rozwiązanie problemu z wystającym pendrive.

Pendrive wewnątrz obudowy.

Teraz już wiem że tego dysku nie wykorzystam. Niestety nie jest kompatybilny z moją płytą główną. Zamiast tego wpadł mi inny szalony pomysł...

Wstawić adapter mSATA do PCI-e 16x i przypisać kartę grafiki do jednej z wirtualnych maszyn ale to materiał na inny artykuł.

Zapraszam do komentowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz